2015. szeptember 5., szombat

Dr. Ruff Tibor tanítása az anyagi életről






Márk 6:34  És kimenvén Jézus nagy sokaságot láta, és megszáná őket, mert olyanok valának, mint a pásztor nélkül való juhok. És kezdé őket sokra tanítani.
Márk 6:35  Mikor pedig immár nagy idő vala, hozzámenvén az ő tanítványai mondának: Puszta ez a hely, és immár nagy idő van:
Márk 6:36  Bocsásd el őket, hogy elmenvén a körülfekvő majorokba és falvakba, vegyenek magoknak kenyeret; mert nincs mit enniük.
Márk 6:37  Ő pedig felelvén, monda nekik: Adjatok nekik ti enniük. És mondának neki: Elmenvén, vegyünk-e kétszáz pénz árú kenyeret, hogy enni adjunk nekik?
Márk 6:38  Ő pedig monda nekik: Hány kenyeretek van? Menjetek és nézzétek meg. És megtudván, mondának: Öt, és két halunk.
Márk 6:39  És parancsolá nekik, hogy ültessenek le mindenkit csoportonként a zöld pázsitra.
Márk 6:40  Letelepedének azért szakaszonként, százával és ötvenével.
Márk 6:41  Ő pedig vette vala az öt kenyeret és a két halat, és az égre tekintvén, hálákat ada; és megszegé a kenyereket és adá tanítványainak, hogy tegyék azok elé; és a két halat is elosztá mindnyájuk között.
Márk 6:42  Evének azért mindnyájan, és megelégedének;
Márk 6:43  És maradékot is szedének fel tizenkét tele kosárral, és a halakból is.
Márk 6:44  Akik pedig a kenyerekből ettek, mintegy ötezren valának férfiak
.
Ez az első kenyérszaporítás, és egyben JK első anyagi csodája. A megváltás különböző áldásait különböző fajta csodákkal szemléltette. Ezelőtt is volt már nagyon sok gyógyító csodája, ahol JK bizonyította és szemléltette, hogy a megváltás vonatkozik az ember fizikai egészségére, és a betegségekből való gyógyulásra. Nagyon sok démont is űzött már ez előtt az esemény előtt, amivel bizonyította és illusztrálta, hogy Isten Országának van ereje ahhoz, hogy az emberek megszabaduljanak a gonosztól, megszabaduljanak a rossztól, és gonosz szellemektől is. Sok olyan csodát tett már, ami a megváltás különböző dimenzióit mutatta be, de ez volt az első eset, amikor olyan természetű csodát tettamikor anyagi javakat sokasított meg, tehát az Istennek az anyagi gondviselését, az anyagi ellátását mutatta be. Azt, hogy a megváltás vonatkozik az anyagi életünkre is, gazdasági életünkre is, az anyagi ellátásunkra is. A legfontosabb dolog, hogy az Igét ne csak allegorikusan, hanem elsősorban mindig szó szerint kell megérteni, és csak azután lehet belőle levonni átvitt értelmű következtetéseket. Ez az esemény megtörtént, mégpedig szó szerint így, ahogyan le van írva. Tehát egy óriási csoda történt, aminek során új anyag jött létre, a szó szoros értelmében, mondhatni a semmiből. Új anyag keletkezett, és ez bizonyította, hogy a szellemvilág, Isten Szelleme Úr az anyagvilág fölött, tehát nemcsak alakítani tudja azt, hanem új anyagot tud létrehozni. Isten képes arra, hogy teremtő erővel is beavatkozzon az anyagi világba annak érdekében, hogy a keresztények anyagi élete pozitív irányba változzon, és hogy mindenkinek meglegyen mindene. Fogadjuk be ezt a tényt a szívünkbe!
Nézzük meg közelebbről is, hogy egészen pontosan mi is történt! Jézus felemelte a kenyereket és a halakat, hálát adott a meglévő kevésért, amelyről egyértelmű volt, hogy önmagában nem képes ellátni nem hogy ennyi embert, de annak még a töredékét sem. Először is tehát Jézus hálát adott a kevésért. Hálaadással kell tehát lennünk azért, amink van, még akkor is, ha az messze sokkal kevesebb annál, mint amennyire szükségünk van. Az elégedetlenség sohasem indokolt. A történet folytatásában nem látjuk azt, hogy hirtelen robbanásszerű növekedésen ment volna át a meglévő élelem. Amikor Jézus letette, ugyanannyi volt, azaz öt kenyér és két hal. A kevésért való hálaadás után nem következett be azonnal látványos növekedés, hanem odaadta a tanítványoknak, és azt mondta, hogy ezt osszák széjjel a sokaság között. Nyilvánvaló, hogy az osztás közben indult el az anyagnak a sokasodása. A tanítványok törték a kenyeret és osztották, és ahogyan osztották, aközben nem fogyott el, hanem állandóan újratermelődött a kezükben. Addig termelődött újra, ameddig adták. 

Servicii de webdesign si print design+marketing online

Vagyis pontosan az adás közben és az adás által valósult meg az anyagi csoda. Amíg adták tovább, addig jött az új anyag. Amikor befejezték a törését, az adását, akkor megállt a növekedés; mert ha nem állt volna meg, akkor most a Szentföldet egy kenyérhalom borítaná, sőt talán az egész Földet is. Ebből az a tanulság, hogy az anyagi életben való növekedést megelőzi a hálaadás és az ima, de maga a csoda az adás pillanatával indul el, és akkor ér véget, amikor az adás véget ér. Tehát egy kereszténynek az életében az anyagi növekedés addig tart, amíg az a keresztény ad. Hasonló a vízcsaphoz: ha azt akarom, hogy elinduljon a víz és befolyjon a kádba, és a vízvezetéken keresztül sok víz jöjjön be, ahhoz nekem a kimenetet kell kinyitnom, a csapot kell kinyitnom, és akkor azon keresztül elindul a víz kifelé, és az pótlódik utána hátulról, a vízmű felől, amikor a csapot elzárom, akkor a vízoszlop is megáll, és nem jön több víz a vízműtől. Amikor egy keresztény arra vár, hogy először erősödjön meg anyagilag, és majd utána fog adni, az olyan, mintha azt várná az elzárt csap előtt, hogy magától annyira növekedjen meg a víznyomás, hogy felrobbanjon a csap, és akkor majd elindul a víz. Így soha nem fog a csapból víz jönni, hanem először el kell indítani az áramlást, ez pedig a csap kinyitásával történik. Ekkor fog jönni a pótlás a csapba. Tehát amikor mi adunk, aközben szaporítja Isten az anyagi javainkat, ezt bizonyítja ez a történet. Ha folyamatosan adakozunk, és folyamatosan megy ki az áldás tőlünk, akkor folyamatosan érkezik be hátulról az áldás. Ezért mondja azt Malakiás próféta, hogy ha valaki nem fizeti a tizedet, akkor annak az anyagi élete átok alá kerül, mert még azt a minimumot sem engedi ki a kimenő nyíláson, ami ahhoz kellene, hogy a beáramlás növekedni tudjon. Ezért szeretnélek benneteket a tizedfizetésre is erősen ösztönözni, azzal a megjegyzéssel, hogy ne várjad az anyagi áldásodat addig, ameddig nem fizetsz tizedet. Ez JK Nevében leszögezhető. Aki nem nyitja ki a csapot, az az anyagi növekedés elől elzárja magát. Ezért kell hálásnak lenni a kicsiért; azért is, ami eleinte még nem elegendő. Utána el kell kezdeni kinyitni a csapot, kiengedni az adományokat, a tizedet, és akkor a Mennyből pumpálják be számodra az anyagi áldást. Amíg te folyamatos vagy az adásban, a tizedfizetésben, addig folyamatos lesz az ellátásod is. Persze a hálaadásban is folyamatosnak kell lenni. Ez az anyagi növekedés törvénye és titka, amit egyébként az egész Biblia is megerősít.
Adakozni hitből jó, Isten és az emberek iránti szeretetből.

Servicii de webdesign si print design+marketing online

Ruff Tibor - Megélhetésünk, jogaink és méltóságunk védelme 1



Az utolsó három parancs – vagyis a lopásnak, a hamis tanúzásnak és a másik ember vagyona megkívánásának tilalma – összefoglalva az anyagi megélhetés és az emberi méltóság védelmét, valamint az igazságos jogrend alapjait biztosító útmutatások.

A második – vagyis az ember és ember közti viszonyokat szabályozó – kőtábla negyedik parancsa így szól: „Ne lopj!” (2Móz 20:15) Itt tehát a magántulajdon védelméről van szó, ezért Kelet-Európában – így hazánkban is – különösen nagy súllyal kell felhívnunk rá a figyelmet, ugyanis ebben a térségben az elmúlt évszázadban többször is állami szintű támadás érte ezt az elvet. Magyarországon elsőként a Horthy-rendszerben, amikor a magyar zsidóság vagyonát állami segédlettel, a törvényhozás és a végrehajtó hatalom, valamint a polgárok nagyobb részének aktív részvételével elrabolták. Az ezzel kapcsolatos anyagi viszonyok rendezése a mai napig is csak töredékesen történt meg. Néhány évvel ezután pedig a kommunista diktatúra sértette meg újból brutálisan és állami szinten a magántulajdon védelmének elvét az államosítások által, majd pedig regnálása alatt folyamatosan. De természetesen régebbi korokban is találhatunk példákat: a sokáig elhúzódó feudalizmus sem nélkülözte a szegényebbek kifosztásának államilag törvényesített eszköztárát.
Az állam mint törvényhozó hatalom tette mindig példaadó, meghatározó állampolgárai számára, mert nemcsak cselekvésüket, hanem gondolkozásmódjukat, erkölcsi felfogásukat, lelkiismeretüket is mélyen befolyásolja. A kelet-európai emberek bensőjében porrá lett zúzva a másik ember megélhetése védelmének az elve, azaz a lopás tilalma, és ez mindmáig mélyen fertőzi a közéletet és az egyéni boldogulás lehetőségeit egyaránt. Az emberekben földig lett rombolva az ezzel kapcsolatos isteni gátlás, és a lelkiismeretben azóta sem épült fel teljesen az a belső kontroll, amely szerint saját érvényesülésem és megélhetésem érdekében sem helyes a másik embert anyagilag megkárosítanom. Sok magyar és kelet-európai apa nem arra tanítja fiát, hogy „szeresd a másik embert ugyanúgy, mint önmagadat”, hanem ezt az életelvet hangsúlyozza számára a családi otthon mélyén: „Jegyezd meg, fiam, ha el akarsz érni valamit az életben, akkor csak a magad érdekét kövesd, és ne törődj senki mással!” S miközben ezt mondja, nem is sejti, hogy gyermekét a biztos kudarc és boldogtalanság útjára küldi ezzel! Az egész életet uralja ugyanis a viszonosság természetfölötti törvénye: előbb-utóbb mindenkivel megtörténik, amit ő tesz másokkal; ahogy Jézus fogalmaz: „Amilyen mértékkel te mérsz, olyannal mérnek neked.” Isten ugyanis a lopással szerzett vagyon elvesztésének átkát mondta ki minden tolvajra, amit a közmondás is megfogalmaz: ebül szerzett holmi ebül vész el. 
Mindaddig, míg ezt a helyzetet nem sikerül tömegméretekben helyreállítani, az élet itt Kelet-Európában nehezen élhető, elmondhatatlanul sok szenvedéssel, keserűséggel, gyötrődéssel terhes marad a rengeteg anyagi károkozás miatt.

Ameddig a politikai hatalomban lévők egy része azért választja ezt a pályát, hogy az adófizetők pénzének ellopásával tőkésítse fel magát; míg amazok pedig emiatt igyekeznek elcsalni az adót; ameddig az üzletfelek minden úton-módon igyekeznek egymást megkárosítani; ameddig a szegényeknek államhatalmi vagy munkahelyi eszközökkel lehetetlenné teszik a felemelkedést, ők pedig ezért felmentik magukat a lelkiismeret-furdalás alól, ha lopnak – addig aligha várható nemzeti felemelkedés.

forrás.hitrehangolva.blogspot.ro